Quinoa ontbijt

//Quinoa ontbijt

Quinoa ontbijt

Informatie

Quinoa ontbijt

Ontbijtgerecht

Ingrediënten

  • 140 gram quinoa
  • 200 ml water
  • 200ml amandelmelk
  • 1 middelgrote appel
  • 1/4 theelepel kaneel
  • Kokos olie
  • Hand rozijnen

Bereiding

Quinoa goed afspoelen.

Doe de quinoa, het water en de amandelmelk in een kookpan en breng het aan de kook. Wanneer het kookt, doe een deksel op de pan en zet het vuur zo laag dat het nog net blijft koken. Zet je kookwekker op 5 minuten. Snijd ondertussen de appel in kleine stukjes.

Doe wanneer de 5 minuten zijn verstreken de appel, het kaneel en een eetlepel kokosolie in de pan. Roer alles goed door elkaar, dek de pan weer af met het deksel en laat het zachtjes verder koken.

Wacht nog 5 minuten. Wanneer de quinoa het meeste vocht heeft opgenomen is je quinoa ontbijt met appel en kaneel klaar. Je hoeft het dus niet helemaal droog te koken.

Variatietip: dit quinoa ontbijt smaakt ook heerlijk met andere soorten fruit. Varieer met één of meerdere fruitsoorten. Bijvoorbeeld: frambozen, bosbessen, plakjes banaan of druiven.
Variatietip 2: snijd 2 a 3 gedroogde vijgen in kleine stukjes en kook deze mee met de quinoa voor een iets zoetere smaak

2017-12-27T14:23:04+00:00